Tuesday 13 September 2016

ESP membantu masalah GASTRIK.




Apakah itu GASTRITIS ?

Gastritis adalah inflamasi pada dinding permukaan perut seseorang individu telah terhakis oleh asid gastric iaitu asid yang dirembeskan oleh perut untuk mencernakan makanan.Hakisan pada lapisan pada permukaan perut bukanlah berlaku pada serta merta, kerana ia mengambil masa yang berbulan bulan atau bertahun untuk terjadi sebelum seseorang itu mengalami tanda tanda gastritis seperti sakit pada bahagian ulu hati, loya, muntah, pening kepala dan sebagainya.



Punca masalah Gastrik.
  1.  Makan tidak mengikut waktu yang tetap. contohnya tidak bersarapan pagi ataupun tidak mengambil makanan pada tengahari.
  2. Pengambilan makanan yang terlalu pedas, bercuka, ataupun terlalu berlemak.
  3. Pengambilan minuman yang bergas ataupun alkohol.
  4. Ubat ubatan tradisional ataupun ubat yang dibekalkan doktor yang mempunyai kesan pada perut jika diambil pada tempoh yang terlalu lama.

Kebanyakkan kita yang menghidap masalah gastritis adalah disebabkan masalah utamanya iaitu tidak makan dengan betul dan makan pada masa yang berbeza. Disebabkan oleh kesibukkan kerja ataupun keinginan menurunkan berat badan .

Salah satu jalan penyelesaian yang boleh membantu untuk mengatasi masalah gastrik adalah dengan pengambilan makanan tambahan  ESP iaitu Energizing Soy Protein.



ESP adalah makanan nutrisi. Ia adalah protein soya yang berkuliti tinggi yang diproses dengan suhu rendah bagi menjaga kualiti protin dalam kacang soya. 1 tin ESP (850g) dihasilkan daripada 30kg kacang soya. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti susu, milo atau buah yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi. 




Selain dari ESP juga.B complex, Ostematrik dan Papermint Ginger Plus juga membantu untuk merawat masalah gastrik.



Sebarang masalah, pertanyaan, dan tempahan boleh hubungi saya :

fb/ly bydury /sibushaklee
pm whatsapp nana : 014 5966167
SID : 878079






No comments:

Post a Comment

Rahsia Kulit Halus dengan 3 Bahan Mudah di Rumah.

Perkara yang sangat mengerikan dan menakutkan bagi seorang wanita ialah Tua sebelum Usia.Bayangkan usia muda seorang wanita dalam linku...