Sunday 25 September 2016

Bagaimana Shaklee dapat membantu masalah Demam Denggi .

Demam Denggi merupakan sejenis penyakit yang disebabkan oleh jangkitan virus Denggi (genus Flavivirus) yang disebar oleh nyamuk Aedes betina. Cara penyebarannya ialah melalui gigitan nyamuk aedes orang yang berpenyakit virus denggi kepada orang yang sihat. Terdapat dua jenis denggi yang paling berat iaitu Demam Hemoragik Denggi (DHF) 
dan Sindrom Kejutan Denggi (DSS).[1]



Rawatan utama adalah terapi sokongan. Pesakit digalakkan untuk mengekalkan makan, terutamanya minum air. Sekiranya pesakit tidak mahu / mampu minum, tambahan melalui cecair intravena mungkin diperlukan untuk menghalang kekeringan dan hemoconcentration teruk. Pemindahan darah mungkin diperlukan sekiranya bilangan platelet turun dengan banyaknya. Cara yang lain untuk mencegah penyakit ini juga pesakit perlu bersenam pada waktu pagi atau berjoging dan beriadah. Minum air paling penting dalam hidupan harian kita. Minum air mineral sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau selebih-lebihnya pun hanya maksimum 16 gelas sehari.





Nak Rawat Demam Denggi Tanpa Ubat? Ini Membantu... from iReach HD on Vimeo.

Penyakit denggi sehingga kini tiada mempunyai ubatan yang khusus untuk merawatnya. Rawatan yang ada hanyalah untuk merawat tanda tanda dan gejala.Pengambilan air yang banyak juga membantu untuk mengekalkan nutrien dan keperluan badan yang secukupnya semasa proses pemulihan.

Semoga info yang dberikan ini sedikit sebanyak dapat membantu anda dalam penguruskan ataupun menghadapi masalah denggi.

Nak dapatkan Set Performance drink, Vita C dan ESP untuk keperluan d rumah anda boleh hubungi saya.

Pm Whatsapp : Nana / 014 5966167
Fb/Ly bydury /Sibushaklee
SID 878079






No comments:

Post a Comment

Rahsia Kulit Halus dengan 3 Bahan Mudah di Rumah.

Perkara yang sangat mengerikan dan menakutkan bagi seorang wanita ialah Tua sebelum Usia.Bayangkan usia muda seorang wanita dalam linku...