Monday 3 November 2014

Tips Tubuh Langsing.

Setiap orang terutamanya WANITA  sangat menginginkan tubuh badan yang CANTIK DAN LANGSING. Oleh hal yang demikian PENJAGAAN  keseluruhan badan amatlah dititikberatkan contohhy dari segi PENGAMBILAN MAKANAN SEIMBANG, SENAMAN, DAN SUPPLEMENT TAMBAHAN.

Inshaallah TIPS TIPS TUBUH LANGSING akan dapat membantu anda yang nak  CANTIK, LANGSING DAN SIHAT.

1. PENGAMBILAN AIR YANG SECUKUPNYA.
Kurang minum air boleh menjadi penghalang anda untuk menurunkan berat badan kerana air diperlukan untuk menghasilkan cairan dalam tubuh. Air yang mencukupi secara tidak langsung boleh menghindari anda dari mengambil minuman manis atau bergas ysng terbukti banyak kandungan gulanya.

2. WAJIB BERSARAPAN.
Bersarapan dengan makanan yang sihat dan tidak dilewatkan dapat memberikan tenaga yang mencukupi untuk melakukan aktiviti.Ia juga mengelakkan pengambilan makanan yang banyak pada waktu tengahari.

3. MAKANAN RINGAN SEBELUM MAKAN.
Pengambilan makanan yang nak ditekankan kt sini bukanlah makanan ringan yang tidak sihat.tetapi seelok eloknya haruslah mengamhil makanan ringan contohnya , stick sayuran,buah huahan dan yogurt.Makanan ini dapat memberikan nutrisi dan rendah kalori tidak akan menyebabkan kegemukkan.

4. CARA PEMAKANAN.
Ubahlah cara pemakanan anda dengan mengunyah makanan dengan lebih lama dan halus sebelum menelan makanan.Ini akan membuatkan makanan akan dihadam dengan lebih baik dan proses pencernaan akan menjadi dengan sempurna.

5. MAKAN MALAM.
ELAKKAN pengambilan makanan yang banyak dan sukar dihadam pada waktu malam.kerana pada waktu malam masa badan kita beristirehat secukupnya.

6. KURANGKAN MAKANAN BERMINYAK.
ELAKKAN mengambil makanan yang bergoreng dan berlemak.kerana boleh menyebabkan pengumpulan lemak yang berlebihan dan menjadi penghalang untuk memiliki badan langsing.

7. PENGAMBILAN MAKANAN TAMBAHAN.
PASTIKAN MAKANAN TAMBAHAN yang dipilih adalah HALAL, SELAMAT DAN BERKESAN untuk mendapat hasil yang memuaskan dan sihat.

No comments:

Post a Comment

Rahsia Kulit Halus dengan 3 Bahan Mudah di Rumah.

Perkara yang sangat mengerikan dan menakutkan bagi seorang wanita ialah Tua sebelum Usia.Bayangkan usia muda seorang wanita dalam linku...