Wednesday 23 November 2016

Kenapa Suplement Tak Berkesan ?





Kenapa makanan tambahan / suplement sangat penting untuk badan kita ya?

Vitamin yang di peroleh daripada sumber asli contohnya dari buah buhan dan sayur sayuran adalah penting untuk membekalkan nutrisi dan menguatkan pertahanan  pada tubuh badan.Tapi sejauh manakah sumber tersebut benar benar bersih, dan segar dan tiada bahan kimia sepanjang proses tumbesarannya.?

Selain dari itu , cara masakan kita juga mempengaruhi zat zat yang terkandung. Contoh nya nutrisi makanan boleh mengalami kehilangan zat zat jika di masak terlalu lama, ataupun menggunakan pelbagai jenis perisa tambahan.

Oleh yang demikian, sebagai pengguna dan pengamal kesihatan.sangat perlu untuk kita kenali makanan tambahan yang kita ambil.




MENGAPA PERLU DETOKS? APA MANFAATNYA?

Salah satu penyebab terbesar terjadinya tokxemia pada usus adalah kebiasaan  makanan yang
dimasak secara berlebihan atau diproses, yaitu makanan-makanan yang tidak memiliki enzim lagi.

Juga kebiasaan lebih banyak makan makanan pembentuk asam, yaitu protein (hewani), pati, lemak.
Terlalu banyak mengambil makanan sumber protein (hewani), pati, dan lemak mengakibatkan tubuh
mengalami asidosis.

 Asidosis dapat menimbulkan peradangan pada berbagai jaringan dalam tubuh, menyebabkan butir-butir darah melekat satu sama lain, atau terbentuknya jejaring serabut-serabut halus (fibrin) dalam darah. Jejaring serabut-serabut  yang memberi kesan seolah-olah darah menjadi pekat.

 Serabut-serabut ini mengakibatkan peredaran sel-sel darah terganggu, sehingga  zat makan dan oksigen ke sel-sel jaringan tubuh lainnya terganggu.


Oleh itu, perkara utama yang perlu dilakukan supaya pengambilan suplement kita berkesan adalah dengan memulakan program detox.Bersihkan usus daripada toksin toksin yang di dapati melalui makanan . Kemudian baharu lah boleh mencuba dengan makanan tambahan /suplement.

Contohnya mengambilan makanan yang bersih / clean food.tiada bahan perisa tambahan dan sebagainya.Sila klik link di bawah untuk mengetahui set cadangan untuk Detok usus.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=617c81b47e4758942128b6bd2319d9c1

Setelah detox barulah boleh mengambil makanan tambahan yang anda inginkan.contohnya mengambil makanan tambahan untuk Set Kurus, Set kesihatan Kulit, set resdung dan sebagainya.Kadar penyerapan usus setelah detox adalah lebih baik dan suplement yang di ambil juga berkesan.


Set Asas Detox yang budget seperti gambar di atas juga boleh di amalkan untuk program Detox anda.


Apa kata mereka?
Antara testimoni yang berjaya setelah mengamalkan suplemen Shaklee.Anda juga boleh jadi seperti mereka dan rasai sendiri keberkesanannya.Boleh buat testimoni sendiri.Alhamdulillah.
Kerana diri dan keluarga yang sihat adalah kunci kebahagiaan anda.


Sebarang maklumat, pertanyaan dan tempahan  bolehlah menghubungi :

Kak Yong ; 014.5966167
fb; Ly Bydury / Sibu Suplemen Sihat Cantik
nanabydury.blogspot.com



No comments:

Post a Comment

Rahsia Kulit Halus dengan 3 Bahan Mudah di Rumah.

Perkara yang sangat mengerikan dan menakutkan bagi seorang wanita ialah Tua sebelum Usia.Bayangkan usia muda seorang wanita dalam linku...